středa 11. května 2016

V divadle - Neil Degrasse Tyson

Už pár týdnů máme na dněšní večer v kalendáři nějakou pro mě nic neříkající akci. Jdeme do divadla na přednášku nějakého vědce Neila Degrasse Tysona. V životě jsem to jméno neslyšela, netuším o čem bude řeč a nejpíš asi nebudu ani rozumět, no ale co... máme lístky tak jdeme. Neal mi vysvětluje, že je to známý astrofyzik, děsně chytrý, vtipný a populární v USA. Oukééj, tak se aspoň třeba něco zajímavého dozvím :-)
Jeho přednáška se koná v nejznámějším Chicagském divadle... u vstupu je fronta jak blázen a tabule nad vchodem hlásí, že je vyprodáno. No tak to musí být snad nějaká pecka nebo co?!?

No a jakéže to teda bylo?? Jaké milé překvapení na mě čekalo, když jsem zjistila, že to bude povídání  o tom, jak jde astrofyzik do kina. Jinak řečeno o astro-nesmyslech a astro-nepochopeních ve filmech. Já jako milovník filmů s kosmonaoutistickou tematikou jsem si teda vrněla na sedačce spokojeností. Nemůžu říct, že jsem rozuměla úplně všemu. Ale občas něco jóó... pán byl dost vtipný, měl spoustu filmových ukázek a vysvětloval co-kde-jak-který režisér zblubnul a kde-jak byla řečena jaká fyzicko-astronomická ptákovina :-)

Takže například, jak ve filmu Gravitace vše jakštakš "filmařsky klape" až do momentu, kdy Sandře Bullock ve stavu beztíže nevlaje ofina :-D :-D :-D
Nebo film Titanic. Režisér James Cameron byl tak posedlý všemi detaily ohledně vybavení a vzhledu lodi, že se úplně vyprdnul na jednu z posledních scén, když Kate Winslet leží na vodě, zpívá si a dívá se na nebe... to nebe je prý holý nesmysl, kde se hvězdy ke všemu zrcadlově opakují... No vůbec by si toho mé lajcké oko nevšimlo, kdyby mi to pan nepromítl na obrázku :-)))
No a další a další drobné nesmysly ve filmech jako Matrix, Interstellar, Kontakt, Blízká setkání třetího druhu, Marťan atd. atd. Absolutně to tu nedokážu přeinterpretovat, ale byla to prča :-)

No a třešnička na závěr? => dotazy z publika.

Otázka: "...Pane Tysone, co byste podle Vás doporučil vidět, zkusit, navštívit? Co je na zeměkouli jedinečný zážitek z pohledu astrofyzika?"

ODPOVĚĎ: "Jednoznačně návštěva Icelandu, země ohně a ledu... to byl pro mě zatím nejúžasnější zážitek v životě!"

Wow, můžu jen souhlasit! Ten pán se mi dost líbí! :-)

Zde pro zájemce krátká youtube ukázka o Star Wars.


Žádné komentáře:

Okomentovat