pondělí 9. května 2016

Jeden měsíc v Chicagu

  • Když jsem si na začátku myslela, jak jsem děsně mladá, když se mě v obchodě při koupi vína zeptali na věk... Tak to byl dost velký OMYL! Oni totiž ze zákona tady musí při koupi alkoholu zkontrolovat občanku každé babce/ dědkovi :-D.
  • Počasí se tu střídá jak poblbané. Jeden den hezky, druhý den bouřka, pak slunečno ale větrno a kosa, další den pařák 26 stupňů jak v létě, příští den leje jak z konve... Aprílové počasí je slabý výraz, předpověď je třeba sledovat denně, aby člověk tady věděl, kdy má nasadit sněhové řetězy :-)
  • Tomu, že je tady v metru zastávka s názvem "Chicago" jsem se smála už před rokem... Jako kdyby se třeba Můstek jmenoval "Praha":) To, že tady ale každá linka metra má svoji zastávku "Chicago", jsem se dozvěděla dnes, když jsem dojela někam doprčic, kam jsem nechtěla:( To v tom teda musí mít pěkný binec!!
  • Když půjdete v Chicagu do restaurace, počítejte s tím, že všechny porce jsou tady prostě mega. Dycky se s Nealem děsně rozvášníme a objednáme si spoustu dobrot včetně předkrmu a pak s několika krabičkama jídla odcházíme domů :-)
  • Řídit tady asi nikdy nebudu. Na provoz v Praze jsem si zvykala několik let, než jsem sedla za volant. A co tady? Tady není ani předepsaná maximální rychlost!! Ptám se Neala, kolik maximálně může jet na dálnici, on odpovídá, že je to různé... cože?? No že tu žádný limit není a rychlost je omezena pouze značkami, super!
  • Pořád se nemůžu zbavit dojmu, že všichni jsou tady super-milí a super-nápomocní. Přestože jsem paní z té šíleně drahé soukromé školy grafického designu odpověděla, že moc děkuji za prohlídku, ale že na to jejich studium fakt nemám... do hodiny volá zpět, že naprosto chápe a dává mi rady, které další školy by pro mě mohly být dostuplnější. Prý by mi moc ráda pomohla, když jsem tak příjemná a milá mladá dáma :-D
  • Ten čas děsně letí, ani mi nepřijde, že už jsem tu měsíc ;-)



    4 komentáře:

    1. Jestli jednání paní z té školy není fakt vyjímka, tak je to bomba, u nás by to asi takhle neprobíhalo, ne?

      OdpovědětVymazat
      Odpovědi
      1. Lidi tady jsou obecně děsně milí... furt se mi tomu nechce věřit, jak jsem zvyklá z Čech spíše na bručouny.
        Ale stalo se mi to zas. Nabízeli mi kurz angličtiny v té jazykovce, jak jsem se tam vtírla na ty akce... musela jsem s lítostí odmítnout (samozřejmě kvůli penězům)... a oni mě stále ujišťují, že se těší z mé přítomnosti, ať na akce určitě chodím dál! :-)

        Vymazat
    2. ještě nám dej vědět, jak se na tobě měsíc u Michiganského jezera projevil na tvé angličtině, když už to je tvůj oficiální důvod pobytu v jůesej :-)

      OdpovědětVymazat
      Odpovědi
      1. No řekla bych, že měsíc je na angličtinu málo... za měsíc jsem si tak zvykla vylézt z baráku, zajít do potravin, projít se po pláži a jít si zacvičit :-) Jako asi se domluvím, co potřebuju, ale furt něčemu nerozumím, furt se na někoho usmívám a kývám (i když nevím, o čem mluvím)... Filmy bez anglických titulků jsou pro mě takové polovičaté atd. Oni tady totiž děsně drmolí, vážou všechny slova dohromady, vytváří si různé zkratky... a taky mají milion různých slovíček, které Tě ve škole nenaučí a ani Pan Google Translator je nezná!!! Takže asi takto :-)

        Vymazat