pondělí 16. května 2016

Don't mess with devil

Jóó, v Chicagu je velká česká komunita. To mi před odjezdem říkali snad všichni.
No je fakt, že se tu dá vygůglovat ledacos, česká škola, český sokol, český konzulát, české centrum a taky české divadlo... jůůů, čeští ochotníci v Chicagu, tak to musíme vyrazit... a hned po příjezdu do Chicaga kupuju lístky na právě připravované představení "S čerty nejsou žerty" neboli " Don't mess with devil".
Vyrážíme já, Neal a Nealova maminka, která je zrovna v tu dobu u nás na návštěvě.

Představení se koná v malém divadle ve čtvrti Oak Park. Jedeme tam asi půl hodiny autem. Když dorazíme na místo, připadám si, jako kdybych prošla Bermudským trojúhelníkem a ocitla se někde v Horní Dolní Polní. Všichni kolem mě mluví česky... cožéée? Jakože "Dobrý den... a přejeme příjemný kulturní zážitek" (řečeno českýý?!?), cool! Když se usazujeme, kolem mě slyším jen čestinu maximálně slovenštinu. Tolik Čechů tady? to snad není možné, su já to eště v Čikééégu?!? hustěěéé :-)

Pohádku s Čerty nejsou žerty natočil režisér Hynek Bočan v roce 1984, takže je stará stejně jako já :-) Patří u nás mezi nejoblíbenější a některé její hlášky doslova zlidověly (vysvětluju Nealovi). Sedíme v božské 3. řadě, abychom dobře viděli na anglické titulky, přestože jsme tu asi jediní, kdo je potřebuje :-) 
Po 2,5h představení musím konstatovat, že předělat tento příběh do divadelní podoby byl dost velké sousto. Děj je natolik rozsáhlý a komplikovaný, že divadelní obrazy a scéna se třídají co pár minut. Když občas mrknu na titulky, tak překlad je fakt hóóódně zjednodušený! Sama se v tom vyprávění lehce ztrácím, to jsem teda zvědavá, co mi na to Benishovi řeknou, až to skončí. I tak ale musím uznat, že se mi to líbilo. Jde vidět ohromné úsilí na přípravě kostýmů, kulis, zvukového doprovodu a herci si to vyloženě užívají! Všechny nejoblíbenější "...Jsi drzý čert!..." hlášky zazněly a některé nové dokonce přibyly - např. jeden bonusový čertovský taneček.

Neal si dal o přestávce české pivo a když přijedeme domů, pouštím mu ukázky originálu na jůtůbu... takže prýže dobrý, že musíme těch českých akcí najít více... nou problééém! :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat