středa 18. května 2016

Money, money, money... mince!

O tom, jaké trable tu mám rozeznat bankovky a mince, už jsem se zmiňovala kdysi. Na to konto jsem začala používat více kartu, se kterou jsem si doteď celkem slušně vystačila.
Já nevím, že se tu ale muselo začít všechno komplikovat. Najednou první obchod, kde potupně odcházím bez nákupu :-( Taky přes internet nejde nic koupit, české karty jsou tady na těch amerických nákupních portálech dost ignorovány. No já tady nemít Neala, tak snad jen sedím doma a čumím do zdi...

Prachy, hrachy, cash... to je dobré téma i do školy. Celá jedna hodina věnována americkým centům a dolarům, jejich popis, rozeznání a slang, juchů!

Takže až za mnou přijedete do JůEsEj, tady pro přípravu malá mincovní lekce :-)
Tyto čtyři mince (coins) mám momentálně v peněžence:

1¢ = 1 cent = Penny [peny]
5¢ = 5 cents = Nickel [nikl]
10¢ = 10 cents = Dime [dájm]
25¢ = 25 cents = Quarter [kótr]

A nyní přichází kvíz: 
1. Mrkni na fotku níže a tipni, která hlava je která mince?
    (není to tam napsáno, takže detailní zkoumání nepomůže :-)
2. Zde malá nápověda.
    (ano, nyní přichází okamžik pro brýle či lupu :-)
3. Zde rozluštění.


Kdo si naivně myslel, že by snad velikost mohla při luštění pomoct... cha cha, vítejte v klubu zklamaných :-D
Btw. mincema tady rodilý Američan neplatí... pokud někdo u pokladny luští kováky, tak je to jednoznačně cizinec!  :-) Američan vše zaokrouhlí na dolar, což je nejmenší papírová bankovka, o tom ale zase někdy příště...

4 komentáře:

  1. Kvíz je prostě neřešitelný. Penny tam není, ta je v Big beng, možná ten Nickel, asi podle barvy. Jinak jsem totálně v pasti. :-(

    OdpovědětVymazat
  2. Tak toto je dobrej hokej....toto jsem nedal, přiznávám bez mučení :-) zlatá česká dvacka :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Se divím, že ty kováky ještě nezrušili... nikdo je nepoužívá, protože nejdou rozeznat :-) a navíc mají haléřovou hodnotu... prostě nanic :-)

      Vymazat