pátek 27. května 2016

Money, money, money... Bankovky!

Takže jakže je to s těma emerickýma bankovkama, abych téma peněz zde v JůEsEj vyčerpala?
Už kdysi jsem psala, že všechny mají stejnou velikost a jsou zelené. Když jsem ale dnes vytáhla z peněženky svoji papírovou hotovost a udělala pro Vás pár fotek, zjistila jsem svůj velký omyl. Tadyk tedy oprava:

$1 = zelaná
$5 = vyblitá zelená
$10 = poblitá zelená
$20 = namodralá zelená :-)

Zde taky trochu slangu, co nás učí ve škole.
Papírové bankovky =
   = Cabbage (zelí, podle barvy překvapivě:)
   = Dead presidents (mrtví prezidenti)
   = Lettuce (hlavkový salát)
   = Long Green (zelený dlouhán)
   = Folding stuff (skládací věci)

Existuje taky papírová stodolarovka $100. Je na ní Benjamin Franklin, podle čehož se slangově nazývá "Benjamin". Před cestou do USA jsem jednohoto takového Benjamína dostala ve směnárně. Neal to zkoumal, jak svatý obrázek, až později jsem pochopila, že to je tu tak vzácné, asi jako u nás Tomáš Gariků Masaryků :-) I když si tu totiž v bankomatu vyberu $100, dostanu to ve dvackách... klasika.

Kvíz pro Vás dnes žádný nemám, protože čísla jsou jaksi vidět, huráá :-)
Pokud byste ale měli chuť se zabavit, můžete tipovat zelené prezidenty a budovy.

=> Alexander Hamilton, George Washingotn, Abraham Lincoln, Andrew Jackson.
=> Lincolnův Památník, Státní znak s orlem Bělohavým, Bílý Dům, Budova Ministrestva Financí ve Washingtonu.




1 komentář:

  1. Mají tam chybu. Hamilton není běloch, jezdí formule 1 a navíc není Alexander, ale Lewis ;-)

    OdpovědětVymazat