pátek 15. dubna 2016

Jeden týden v Chicagu

Za týden v Chicagu jsem přišla na totok:
  • Válet se a nic nedělat mě bavilo celé 4 dny! :-)
  • Lidi tady jsou úplně šílení. Jen co se trošku oteplí (teplota vzroste asi tak nad 10st.), chodí se tu v kraťasech a žabkách a v tílkách... já normálně furt klidně dva svetry a zateplené boty! :-D
  • To stejné s tou vodou... všude v restauracích automaticky zdarma nalívají sklenici vody, což je naprosto božííí a mé české srdce plesááá. ALE, furt to nalívají s tunou ledu. Mám zmrzlé zuby, že se to vůbec nedá pít. Když už si to nechám trochu rozmrznout a upiju 2 centimetry, tak zas někdo hned přiskočí, aby mi to dolil i s patřičnou dávkou ledu, OMG!
  • Jedna jízda metrem stojí $2,25 (57 Kč). Dnes jsem zjistila, že po "pípnutí" u vstupu do metra se můžu dopravovat za stejnou cenu celých 120 min. Takže, pokud vyrazím na angličtinu o 5-10 min později a při odchodu hejbnu kostrou, tak to stihnu zpět zadaráááá :-)
  • Za týden jsem nenašla obchod, kde by se prodával nelinkovaný blok. Nechápu, všude, úplně všude jen linkované sešity a zápisníčky všeho druhu, ale prázdné papíry nikde. Neal mi slíbil, že mě vezme tam, na to kouzelné místo, kde si budu moct nelinkovaný blok koupit :-)
  • Američani nepijou rozpustné kafe a ovocný čaj. Ani jedna z těchto věcí prostě v normálních obchodech nejde koupit. Dnes jsem náhodou narazila na obchod "evropského stylu". Tam jsem objevila poklad, zlato, GOLD! = rozpustné Nescafé... tak to bych už měla. No a co čaj? Z celého obrovského regálu plného čajů pouze jeden jediný vypadá, jakože by mohl být ovocný a to je na něm napsáno "herbal" (bylinný).
  • Záchody jsou permanentně naplněné vodou. Nechci to tady moc rozmazávat, ale při každém použití.... a spláchnutí... no prostě dizgating! (nechutné)!
  • Že v Chicagu je velká česká komunita, to už jsem slyšela milionkrát. Dnes jsem ale zjistila, že je tu české ochotnické divadlo. Za měsíc vyrážíme na představení "S čerty nejsou žerty" :-)
  • Ustlat postel se všemi těmi prostěradly, příkrývkami a potahy trvá asi tak 15 min :-)
  • Všechny směry se tu řídí světovými stranami. Když chci poradit s cestou, tak dostanu akorát odpověď "... jdi na sever... (jih, východ, západ)". Strom s lišejníkem většinou nikde v dohledu, takže k příštím Vánocům si budu přát buzolu, či co :-D

2 komentáře:

  1. Ahoj Lenochu, dekuji za usmevny blog...ted si pri nakupu kafe a caju rikam, jak uzasne je zit v Evrope a jak se vlastne mame.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Lenochu, dekuji za usmevny blog...ted si pri nakupu kafe a caju rikam, jak uzasne je zit v Evrope a jak se vlastne mame.

    OdpovědětVymazat