neděle 20. listopadu 2016

Valencia - turisticky

Valencie je úžasná! Jakož i v jiných evropských metroplích protéká středem města řeka, která je takovým orientačním středobodem, tak i ve Valencii tomu nebylo jinak. Ovšem tady ji kvůli povodním v 50.letech odklonili... kamsi... a v celém korytě bývalé řeky vysázeli park. Napřed mi to přišlo jako óká (no a?), ale pozdějc to považuju za geniální nápad... nejen teda protože už nemají zatopené město vodou, ale naopak mají v centru obrovský kus zeleně, spoustu hřišť, odpočívadel, chodníčků pro běžce, kočárky, bruslaře, ale hlavně super-cyklostezku přes celou Valencii až k moři... a to jsme teda ocenily hodně!

A tak jedno ráno vyrážíme do cyklo-půjčovny. Asi se tu hodně krade, protože jako povinnou výbavu fasujeme 3 zámky - jeden na sedátko, druhý na přední kolo a třetí na zadní kolo... oukej, tak to se asi od kola nehnu ani na krok :-) No a pak už jen nasedáme a frčíme na pláž a cyklistíme na promenádě mezi palmama a válíme se na pláži (s kolem u nohy:), kocháme se a sluníme se...

Jinak je ve Valencii krásné historické centrum s katedrálou a věží s výhledem... a pak další historické paláce a muzea... no proplétání v zdejších uličkách si vyloženě užíváme :-)

Úplně hlavní zajímavostí Valencie je City of Arts and Science. Je to takový komplex moderních budov (architekt Santiago Calatrava), kde je na asi 2km Oceanárium, Vědecké museum, Muzeum moderního umění, Planetárium, Laserium, IMAX a Kongresové centrum. Stavba je to teda neskutečná... chodíme kolem ve dne, jedeme se tam podívat večer, kroužíme kolem na kole a jdeme se mrknout i dovnitř do vědeckého muzea... kde nás nejvíc baví simulátor nulové gravitace :-) Všechny zážitky fotím jako vždy jako maniak furt a všude, takže se na ně můžete podívat zde :-)

Adiós Valencia, bylo to muy buénó!