pondělí 6. června 2016

Ztracené vejce

Vařím skoro každý den. Těstoviny a rizoto už umím na tiiisíce způůůůsobůůů :-) Né, u nás v kuchyni prostě vládne Neal a já mu v tom vůbec nehodlám bránit. Jen si to užívám a nechávám si servírovat všechny ty dobrůtky z grilu a domácí vývar a tacos a páj a krevety atd. atd.

Jediné, v čem jsem tu expert já, jsou lívance a ztracené vejce, které jsem si prostě za-mi-lo-va-la! 
Na lívance žádný spěšl recept nemám, protože jsou ze sáčku z bezlepkového těsta ze zdejšího Lídlu... ale lu-xus-níííí!! 
Na Poached Egg (neboli Ztracené vejce) jsem si za ty týdny tady vytvořila lehkou závislost, a tak sdílím... a na jeden den se tak stávám Fůd Blogerkou :-D

ZTRACENÉ VEJCE
Suroviny: 
Vejce (množství podle hladu:)

Postup:
Do většího hrnce dám vodu, chrstnu ocet a špetku soli.
Zažhnu sporák a vodu ohřeju. Neměla by vařit zprudka, jen tak jemně bublinkovat.
Vezmu naběračku, sběračku, nebo šufánek (podle toho čemu rozumíte:), kam rozklepnu vejce.  Šufánek zahřívám nad vroucí vodou a povaluju, aby se vajíčko tak nějak zvenku lehce udělalo. Naberu trochu vroucí vody a dál povaluju po hladině. Po chvilce vajíčko opatrně šoupnu do vody a nechám 4-5min vařit. Já mám radši tekutý žloutek (to jsou ty 4min), ale pokud máte radši well done žloutek, tak nechte vařit 5min. 

Názorná ukázka zde (nééé vůbec se tu nenudíím :-D)


5 komentářů:

  1. To ztracený vajco musím zkusit.Když řeknu v jedné větě vajco a šufánek tak Marek bude happy:-)

    OdpovědětVymazat
  2. To by mě Honza hnal, u nás se žloutek nesmí vůbec hýbat :).. Ale jinak super food blog :o)..

    OdpovědětVymazat
  3. kuchařinka.....taky zkusím....5ti minutové :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zjistila jsem, že někdy i 5-ti minutové je dost tekoucí. Pokud by se tedy zdálo, že se vajíčko ještě hodně natřásá, nech klidně i 6min... Asi záleží na tom, jak moc vaří voda...

      Vymazat