středa 3. května 2017

Výlet do Slovinska

• Tři dny volno, to je perfektní příležitost vyrazit někam na výlet. A protože Pája se už děsně dlouho chce podívat do Slovinska, tak balíme kufry a v pátek po práci jedéééém :-)
  • Přijíždíme pozdě večer a jaké milé přivítání... tam kdesi nahoře v okně našeho hostelu se to bliští a náš zrak osluňuje jeden nahý zadek! Druhý den zjišťujeme, že to byla prcka pana recepčního, který ochotně spravuje naše topení na pokoji a ráno nám na snídani vaří kávičku... a tak my se na fešáka usmíváme se od ucha k uchu a snažíme se mu dívat do očí :-D
  • Celý víkend se kromě fešáka věnujeme poznávání krás Bledského a Bohinjského jezera. To první je víc turistické a taky že potkáváme všude autobusy s japoncema a jejich selfí-tyčkama... a celé to tu má takovou atmosféru jak v Luhačovicích na kolonádě => Je tu krásně, ale mohlo by tu být míň lidí :-) Druhé jezero je víc v přírodě a bez davů turistů, a tak vyrážímě na celodenní túru vyšlápnout si vedlejší mega kopec, abysme mohli obdivovat ty panoramata. A taky že jóó, je to nááádhera! :-)
  • Každý večer na hostelu vstřebáváme zážitky a popíjíme vínečko a píšeme pohledy a snažíme se ignorovat všechny divno-hosty... a tak odmítáme společnost jednoho dědka, kterému zablejskly očička, když uviděl přijet tři kočky. A taky se snažíme vyhnout podivínovi, který nemluví, jen čumí a pak si k nám sedne ke stolu a my nevíme, co chce, a tak se balíme a jdem radši pryč :-)
  • Poslední naše zástavka před odjezdem je soutěška Vintgar, kam úplně nevědomky přijíždímě ráno mezi prvními. Kupujeme lístky a vyrážíme obdivovat krásu dřevěných chodníčků kolem divoké říčky... a přijde nám to děsně malebné a kocháme se a děláme fotky... No a pak na zpáteční cestě jen čumíme, jak za tu hodinu počet lidí stoupnul asi tak 100x a my se doslova prodíráme mezi davem zvědavců zpět na parkoviště k autu. Ty vogo to jsem měla štěstí, že jsem si ráno udělala pár fotek bez lidí :-)
  • Na zpáteční cestě ještě stavíme na závěrečné kafíčko a originální bledský pišingr... a pak už jen startujeme taťkovo žihadlo, které jsem si na cestu půjčila, a jedeme domů. Jo tak to byl taky zážitek... couváníčko a parkováníčko s takovým malým náklaďáčkem, no dalo mi to zabrat... normálně bych řekla "Ženská za volantem", OMG!! :-)