pátek 9. června 2017

Hajdy na sever

Když jsme plánovaly cestu do Irska, záměrně jsme koupily letenky na červen... prý z celého roku nejmíň srážek. No tak zatím tady chčije každý den, ehm! Předpověď počasí je na jihu ostrova dokonce tak špatná, že balíme saky paky, rušíme celý program, co máme na jihu nachystaný, a jedeme na sever, kde má prý pršet jen občas:-).

Cesta je fakt bombastická, jsme na cestě dva dny, máme za sebou přes 700km a zatím dost prší. No naštěstí jsme furt v autě, takže žádná hrůza. I nocleh opět bůkujem v hostelu, kde máme dokonce sprchu na pokoji, takže luxusíček! :-) ... to si teda myslíme do té doby, než se Terka horkou vodou ve sprše opaří do růžova. Su žena činu, a tak zajdu na recepci,  jestli se ta vroucí voda dá nějak stáhnout? (My tam totiž máme jen takový ten čudlík, jak se zmáčkne a 20sec teče... no prostě to nejde regulovat, OMG!!!). Do chvilky u nás klepe jakýsi pán, že se jde na tu sprchu podívat... vypadá, že k nám přišel z nějakého mejdanu, táhne z něho tři promile a krok má poměrně nejistý. No čtvrthodiny se tam pokouší něco štelovat, chodí furt na chodbu a zpátky, šlape nám v zablátěných pohorkách po bílém koberečku, chvilku si zpívá, chvilku heká, chvilku nadává... no že jsem radši nedržela hubu! Nakonec ho samy vypakujeme, že už je to dobré, že nám to tak stačí, protože on sám je teda vopruz. A pak se jdu do sprchy opařit já :-D

Když přijíždíme na sever, opět prší. Občas mrholí, někdy leje... no zrovna když chceme stavět stan, tak padají trakaře... a tak jedem radši do města na jídlo. Ovšem Severní Irsko už je Británie a my nemáme ani libru, to se jako problém ukazuje hned při placení parkoviště. A tak v dešti hledáme bankomat a pak rozměnit a zpátky k autu... no kdyby bylo na mě, tak se na to už dávno vyprdnu, ale Terka trvá na zaplacení, asi má nějakou intuici... a taky že jo, už tam stojí nějaký policajt a zapisuje si naše auto a já běžím a volám a usmívám se, že teda velké SORRY, že jsme neměly drobné... blá blá blá. No ukecala jsem to... asi svým jedinečným šarmem (zmoklé slepice v sexy zelené pláštěnce) :-D To že jsme pak v dešti další hodinu chodily po městě a hledaly nějakou restauraci... o tom radši pomlčím... nevím, co tady irové jako normálně žerou, my jsme skončily kdesi v kavárně... no comment... Důležité ale je, že večer přestalo pršet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jdeme se projít na pláž, kterou máme v kempu... Náááádhernááá!! Takže krásný večer ze severu!! :-)